Marketing Automation: Binnen 1 jaar een betere omzet
Het hebben van geautomatiseerde marketing werkt als een boost voor je bedrijf. Het automatiseren van vele werkzaamheden bespaart je geld én tijd. Het versturen van mails, je klanten behouden en verlekkeren met nieuwe content. Daarnaast wil je een dashboard waar al de resultaten van deze data zichtbaar worden en je kunt inspelen op de volgende actie’s zodat je je lead tot klant kunt omzetten.
Mailen wordt een fluitje van een cent
Het versturen van je mail naar je klanten waar hij of zij op dat moment behoefte aan hebt, kan automatisch geregeld worden! Met platforms zoals SharpSpring en andere platforms kun je veel makkelijker mail adressen verzamelen, de mails naar je klanten opzetten en deze mails automatisch versturen. De mails worden verstuurd om tijden dat je klanten online zijn. Zo heb je meer kans dat je mail geopend wordt en dat je klant jouw product en/of dienst sneller zal aanschaffen. Ook kun je met automatische marketing je mails afstemmen per doelgroep. Bijvoorbeeld: je verkoopt spullen van merk A. Niet iedereen vindt dat merk interessant, maar een deel van je klanten wel. Alleen naar deze klanten stuur je dus mails die over merk A gaan.
Zie je omzet stijgen
Uit onderzoek van Emerce is gebleken dat ruim 70% van de bedrijven die Marketing Automation gebruiken binnen 1 jaar al betere omzet draaiden. Het opzetten van de e-mailcampagnes kunnen opgezet worden door 1 of 2 werknemers. Dat scheelt in de personeelskosten. De software die je kunt gebruiken hoeft ook niet veel te kosten. Platforms zoals SharpSpring en MailChimp zijn niet duur en zorgen gegarandeerd voor meer omzet.
Beter contact met je klanten
Soms heb je het heel druk en vergeet je contact op te nemen met een klant. Dan vergeet de klant dat hij of zij geïnteresseerd was in jouw product en/of dienst en gaat verder kijken. Zo raak je dus klanten en omzet kwijt. Door het gebruik van automatische marketing, krijgen je klanten automatisch een bericht als hun gedrag een trigger activeert. Zo blijf je hangen op het netvlies van je klanten en zullen ze eerder een product en/of dienst van jou aanschaffen.
Je kunt je ook op die manier veel persoonlijker richten op je klanten. Klanten krijgen dan een mail die persoonlijk gericht is (Terwijl deze naar een grotere groep wordt gestuurd) en geen content die niet aansluit op de interesses van je klant.
Voor het MKB gebruiken we voornamelijk het Sharp Spring software pakket.
Wil je meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact met ons op!