Communicatie en Marketingbureau

Voor ondersteuning bij je communicatieprojecten.

Bijna driekwart van de Nederlanders koopt na e-mail iets in webshop

doorRegina Eggink

Bijna driekwart van de Nederlanders koopt na e-mail iets in webshop

Dat is best veel eigenlijk. E-mail is dus belangrijk voor de verkoop via webshops. Veel mensen hebben na het krijgen van reclame in een nieuwsbrief iets gekocht. Dit alles blijkt uit het Nationaal E-mail Onderzoek.

Uit de resultaten van het onderzoek is gebleken, dat e-mail nog steeds een belangrijke rol speelt in het dagelijkse leven. In het rapport van het onderzoek worden in totaal 24 conclusies getrokken die betrekking hebben op e-mail en andere communicatiekanalen.

Top 5 conclusies

  1. 72% van de Nederlanders koopt naar aanleiding van een e-mail van een webshop

       72% van de Nederlanders koopt minimaal één keer iets online door het ontvangen van een e-mail. Reclamemails weten het meest te                 verleiden tot een online aanschaf van producten en diensten. Alleen via Facebook zie je dat ook regelmatig aankopen worden gedaan. Dit         geldt voor 29 procent. Dit bewijst dus dat de e-mail toch populairder blijkt dan Facebook.

 

  1. 94% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven blijven populair onder Nederlanders. Leeftijd speelt hierin nauwelijks een rol.

 

  1. De smartphone is het populairste om e-mails op te lezen

Dit was niet echt een verrassing. De meeste mensen zitten regelmatig met hun telefoon te spelen, appen en blijkbaar ook mailen.

  1. Nederlanders ontvangen graag transactionele mails en verjaardag mails van webshops

De mail de mensen graag ontvangen zijn de bevestigingen van een aankoop en de verjaardag mails. Altijd leuk om te weten dat je pakketje onderweg is en dat grote bedrijven weten wanneer je jarig bent.

  1. Nederlanders gebruiken hun e-mailadres voor communicatie en voor registratie

Mensen gebruiken hun e-mailadres om ermee te communiceren. Best wel logisch. Niet alleen om aanbiedingen en aankoopbevestigingen te ontvangen, maar ook voor persoonlijke communicatie.

Wil je het hele onderzoek lezen? Klik dan hier.

 

Wat kan Some Time voor mij betekenen?

Some Time kan je nieuwsbrief nog beter maken. Wij kunnen helpen jouw nieuwsbrieven populairder dan ooit te maken. Wij doen onderzoek, kijken wat de trends zijn en weten wat je klanten willen horen. Wil je weten wat Some Time jouw bedrijf kan bieden? Stuur een mailtje naar info@some-time.nl of bel naar 0181-700241.

Over de auteur

Regina Eggink administrator

Regina Eggink is de eigenaar van Marketing en Communicatiebureau Some Time. Zij heeft 19 jaar bij ING gewerkt en sinds 2015 werkt ze fulltime met verschillende partners samen om het MKB te ondersteunen.